Kapitel 5 - Run like you stole something - Jason fucking McCann

Previously 
 
Jag gav honom en arg blick och han la sig ner på golvet med sin lila lakan. "Släck lampan dude" sa jag och han lutade sig fram och släckte den. Jag hade två täcken och sex kuddar och han hade ett tunt lakan. Jag kunde inget annat än att tycka synd om honom. Jag tog tag i två kuddar och en av mina täcken och kastade dem ner till honom. Han vände sig förvånat om och jag log svagt. "You're welcome" Sa jag tyst och såg på när han tog av sig sina byxor och skjorta. Han la täcket över sig och kudden under sitt huvud. Justin tittade upp mot mig och jag tittade ner mot honom. Varför lät jag vår värsta fiender in i vårt hus? Och det konstiga är att jag inte tycker jag har gjort det minsta fel.


Justin's point of view: 

Jag öppnade sakta mina ögon och solljuset bländade mina ögon. Jag kunde knappt röra mig på grund av att jag hade så ont i ryggen. Det här var inte värt det, fan heller. Jag satte mig upp och såg att Sams säng var tom. Jag ställde mig upp och la mig på hennes säng istället. Sååå mycket skönare. Jag lutade mig efter min kavaj och tog fram min tändare och cigg. Jag tände cigaretten och tog ett bloss. Jag undrar vart bitchen är, hon hade behandlat mig som fucking skit igår och vanligtvis fick ingen göra så. Dörren öppnades och Sam kom upp med en bricka. På brickan stod det två glas kaffe och två tallrikar med mackor.
"Jag ser att du gjort dig hemstadd" sa hon och la brickan på nattbordet. Jag skrattade och tog ett till bloss och rökte ut.
"Jag ser att du äter dubbelt." svarade jag och hon satte sig bredvid mig på sängen.
"I'm a growing women, jag behöver all mat jag behöver" flinade hon och tog ciggen från min hand och tog ett bloss. Jag gav henne en gillande blick, och hon himlade med ögonen.
"Jag drev med dig. Hälften av det på brickan är ditt. Föresten, när kommer taxin?" Jag sträckte mig efter kaffet och tog en klunk.
"Vilken taxi?"
"Taxin som tar dig hem. Tror du att du ska ligga i min säng hela dagen? I don't think so." Hon tog sitt kaffe och fimpade ciggen.
"Jag känner mig bra här." sa jag och gjorde mig ännu mer bekväm. Det var kul att göra henne sur.
"Uhm no. Antingen tar du taxi eller så kör jag dig." Jag såg att hon kollade in min överkropp och att hon gillade det. Jag drog ner täcket lite mer så man såg hela min överkropp och hälften av mina boxers. I just loved teasing her. Hon tittade nervöst bort och tog flera klunkar av sitt kaffe. 
"Skynda, vi har inte hela dagen på oss." sa hon ställde sig upp. Hon satte på sig sin skinnjacka och väntade tålmodigt på mig.
"Chill, shit." muttrade jag och ställde mig upp från sängen. Jag tog mina byxor och satte på mig dem och min skjorta. Jag drog en hand genom håret och tittade upp på Sam. Hon gjorde något på sin mobil, så jag sträckte efter mina skor och satte på dem. 
"Skynda." sa Sam och kastade kavajen mot mig. Jag tog emot den och la den på min arm och ställde mig upp och gick mot dörren.
"Whoa, stopp. Även fast alla sover så får du inte ta den vägen. Dem kommer märka direkt att någon annan är i huset." förklarade hon.
"Så, du vill att jag ska hoppa från fönstret?" Jag skakad på huvudet. Jag hade lust att kasta henne genom fönstret. Fucking bitch.
"Vart annars? Genom väggen?" Hon öppnade fönstret och den kalla oktober luften kom in. Hon slingrade ner sitt ena ben och la foten på stegen. 
"Varför tar du den här vägen?"
"Håll käften, och klättra ner." svarade hon och när hon var på den sista steget hoppade hon på marken. 
"Bitch." mumlade jag och kastade ner kavajen och den hamnade på hennes huvud. Jag klättrade fort och smidigt ner och hon kastade den hårt på mig.
"Har du någon jävla damp?" sa jag och gick efter henne mot hennes bil.
"Det verkar som att du har det." sa hon och himlade med ögonen och satte sig på sätet. Då brast. Jag gick över till hennes sida och tog ett hårt tag i hennes händer.
"Prata med mig sådär en gång till, och du ska få se på ett brutet ben." spottade jag och hon tittade förvånat på mig, men jag såg ingen rädsla i hennes ögon. Bitch ska få se på rädsla om hon går längre än så. Ingen sa nåt och jag satte mig på passagerare sätet och tog fram en cigg och tände den. Jag tog ett bloss och rökte ut. Det gjorde mig lite lugnare.

Sam's point of view:

Jag startade bilen och körde iväg. Vad fan vad vart för fel på mig? Om det hade varit någon annan idiot som gjorde så mot mig hade brutit nacken på den. Men det var.. Attraherande på något sätt. Fast det betydde inte att det var okej. Jag skulle sparka han från bilen så fort vi kom fram till hans bil. 
"Vart bor du?" frågade jag och vevade ner fönstret så all rök gick ut genom fönstret.
"Stone Road 15." mumlade han och gav mig inte ens en blick. Jag tänkte efter lite, Stone Road låg inte alls långt borta från mitt hus, och idioten sa att han bodde långt härifrån. Jag stannade bilen mitt i bilvägen och jag hörde folk tuta bakom mig men brydde mig. Vad ville den här killen mig? 
"What the fuck?" sa han och tittade irriterat på mig.
"Du bor inte alls långt härifrån." sa jag sammanbitet.
"Åh, du har kommit på det. Jag tänkte väl att du skulle göra det sooner or later." flinade han.
"Vad vill du mig?" sa jag och började tappa tålamodet.
"Vad skulle jag vilja ha från dig?" sa han nonchalant som att det var nåt fel på mig.
"Jag vet inte, du fucking sov över igår natt. Hade du inte någon jävla anledning då?"
"Jag tänkte få ligg, men jag tror du är lesbisk eller nåt." retade han och jag höll på att explodera. Bilarna tutade som fan, och jag började köra igen.
"Det fanns hundra tjejer på festen, och du kom fram till mig?" 
"Du såg billigast ut." 
"Fuck you."
"Whenever you want, baby." Han var helt omöjlig. 
"Om du vill kan vi ta en snabbis i bilen.."
"Hell no." avbröt jag honom. Vad trodde han om mig egentligen? Han känner knappt mig och hade redan på festen fått klart för sig att jag var hora. Jag antar att utseende inte är allt. Hur kunde folk stå ut med honom? Jag gasade i botten och körde förbi alla bilar. Ju fortare jag blev av med honom desto bättre. Det tog mindre än tio minuter att köra till hans hus.
"Vilket är ditt?" sa jag kort.
"Ser du den där bilen som kör in i uppfarten? Det är mitt hus." Jag svängde bilen och ställde min bil bakom bilen som just hade parkerat. 
Jag tittade otåligt på Justin, men han verkade titta på vem som kom ut genom bilen.
"Ska du gå eller?"
"Inte så snabbt, babe."
"Don't call me that" sa jag irriterat.
Han ignorerade mig och log när han såg vem som kom ut genom bilen. Han öppnade bildörren och gick ut och hälsade på killen. Killen tittade åt mitt håll och mitt hjärta stannade. Jason fucking Maccan is back.

Nåå vad tycks?  :) Jason maccan you guys, vad tycker ni om det? Varför blir samantha lite upprörd över det, hmm.. Iallafall blir vi jätte glada över kommentarerna, så snälla fortsätt med det <3 Nästa kapitlet kommer nog upp om två dagar men senare idag kommer vi att lägga up en teaser för den som vi troligen kommer börja göra för varje kapitel framöver.:)
 
R and I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback