Kapitel 3 - Run like you stole something - Expect the unexpected.

 
Previously
 
"Vad är planen?" sa Ryan.
"Jag ska utföra den själv, så jag håller den för mig själv. Föressten så har jag fått in en ny gruppmedlem." sa jag.
"Vem? " frågade alla killar samtidigt.
"Hah, det får ni se när han kommer. Han kanske kan hjälpa oss hitta Jaxon. Where is Jazzy, by the way?"
"Hon gick och la sig för några timmar sen" svarade Cole. Det var ju bra.
"Okay, guys I'm out. See ya tomorrow. Night" sa jag och reste mig upp och gick in till mitt sovrum. Bella låg där halv naket och sov. Jag log och stängde dörren efter mig. Jag tog av mig kläderna så jag bara hade boxers och la mig bredvid henne och kysste henne på nacken. Jag visste att hon inte låg och sov. Det skulle bli en vild kväll.
_________________________________________________________________________________________
 
Sam's point of view:

Jag vaknade av att Erin bankade på min dörr.
"Sam öppna!!" skrek hon och bankade. Jag lovar hon kommer ge mig migrän. Jag satte mig trött upp och sträckte på mig. Jag ställde mig sakta upp och låste upp dörren och öppnade den.
"It better be something important, för annars vaknade jag i onödan, Erin." sa jag trött.
"Hah, du är verkligen ingen morgon människa." sa hon och satte sig på min säng.
"You don't say." svarade jag och la mig ner på sängen igen.
"Men Marco har skickat oss två på borgmästarens fest ikväll." sa hon och jag skakade på huvudet. Jag orkade inte gå någonstans ikväll. Men jag antar att jag måste göra som Marco säger.
"Men jag kan inte gå." sa hon och tittade på mig med en ledsen min.
"Varför inte?"
"Jag ska på en dejt." sa hon glatt.
"Med vem?"
"Ehm en kille från min skola." sa hon snabbt. Alldeles för snabbt. Jag visste att det inte var med någon kille från hennes skola. Det var Kyle, och varför hon inte berättade för mig visste jag inte. Om hon inte ville berätta så behövde hon inte det. Jag tänkte inte säga något.
"Jaha. Så jag är tvungen att gå själv?" sa jag och tittade på henne trött.
"Snälla Sam, jag har inte vart på någon dejt på hur länge som helst. Det är sista gången!" Sa hon ivrigt.
"Jaja, gå på din dejt då. Jag klarar mig." sa jag kallt. 
"Tack, tack!" Hon kramade om mig och gick sedan gick hon ut ur rummet.
"Jaha, så jag ska på fest ikväll. Själv. How fun." sa jag sarkastiskt till mig själv.
Jag kände inte mig trött längre så jag ställde mig upp och gick ut från mitt rum. Jag gick ner till köket, som var tomt, och tog fram en skål och la lite flingor och mjölk i. Jag tog en sked och gick in i vardagsrummet där dem flesta var. Förutom Erin och Kyle så klart. Jag satte mig bredvid Joe och lutade mitt huvud mot honom. Luke och Marco satt bredvid varann och spelade spel.
"Tja, guys." sa jag och tog en tugga av mina flingor. Marco pausade spelet och vände sin uppmärksamhet mot mig.
"Hur gick uppdraget igår?" frågade han.
"Det gick bra." svarade jag.
"Ingen såg dig?"
"Nej."
"Bra, för du ska hämta upp pengarna idag." Han klia sig på sin muschtas och återvände till sitt spelande.
"Jag sticker nu, så jag blir klar med det."
"Vill du ha sällskap?" frågade Joe och vände sig mot mig. Om jag sa nej skulle han veta att nåt var fel.
"Visst, jag ska bara gå och klä på mig." Jag ställde mig upp, tog min tallrik och la den i köket. Jag gick upp för till trappan in till mitt rum. Jag öppnade min garderob och tog snabbt ute lite kläder. Jeans, ett linne och en tjock tröja över. Inget speciellt direkt. Jag tog på mig dem och mina converse. Det var bäst att jag tog med mig en pistol, för om det blev bråk visste man aldrig vad som skulle kunna hända. Jag la den i min ficka och gick ut ur mitt rum. Joe stod och vänta på mig i hallen och jag log halvt åt honom.
"Kör du eller jag?" frågade jag och öppnade ytterdörren och kom ut till det regniga vädret.
"Jag kör." sa han och startade sin bil. Jag satte mig i passagerarsätet och Joe satte sig också. Han startade bilen och började köra.
"Vi ska till Mikes, visst?" sa han.
"Mm, vet du vart Kyle och Erin är föresten?" 
"Jag tror dem fick ett uppdrag ihop, eller nåt. Varför?" svarade han.
"Uh jag undra bara." sa jag snabbt. Joe verkade inte bry sig och körde in på Mikes parkering. Flera killar från hans gäng satt utanför ytterdörren och rökte. Jag gick av bilen och gick fram till dem med Joe i hälarna.
"Jag vill prata med Mike." sa jag torrt.
"Och vem är du?" sa en av killarna.
"Det spelar ingen jävla roll om vem jag är, hämta bara fucking ut Mike." sa jag irriterat. Killen gav mig en lång arg blick men ställde sig upp och gick in.
"What a dick." sa jag till Joe och han flinade. Killen kom tillbaks med Mike bakom sig och han hade en öl i den ena handen och en väska i den andra.
"Lika vacker som vanligt Sam." flinade Mike när han kom fram till oss.
"Bort med kallpratet och ge mig pengarna." sa jag och himlade med ögonen.
"Rakt på sak som vanligt också, allt verkar normalt. Här." sa han och gav mig väskan och jag tog den.
"Hur mycket är det i?"
"25."
"Det skulle vart 50." Mike skrattade och lutade sig fram till mitt öra.
"Du gjorde inte hela ditt jobb, Sam." viskade han och jag kunde känna hans äckliga alkohol andedräkt. Han vände sig om och gick in till sitt hus. Jag hade en svag tanke om jag skulle dödat honom där och nu. Han förtjänade det. Jag började gå tillbaka till bilen.
"Vad sa han?" frågade Joe.
"Jag vet inte, jag hörde inte. Men äcklet gav mig bara hälften av pengarna." sa jag surt och satte mig i bilen.
"Marco kommer bli skitarg." sa Joe och körde iväg.
"Jag har inte tid med hans tjat, jag måste till borgmästarens fest ikväll och förbereda mig." sa jag trött och och la två fingrar på mina tinningar.
"Aha, Marco sa att jag skulle hacka in mig på deras system så jag kan se alla säkerhets kameror." sa han och tog upp en cigg och tände den. 
"Okej men om du ser nåt ska du smsa mig, okej? The Lights kan vara där." sa jag. The Lights var en grupp som vi hade varit i krig med en lång tid, dem bodde inte i Silent Hill och dem attackera oss alltid när vi minst anade det. Vi hade fått reda på att dem skulle vara på borgmästaren fest ikväll och då skulle vi slå till. 
Joe körde oss hem och när vi kom tog tag i väskan och gick ner till Marcos kontor. Han satt och skrev någonting och tittade upp när han så mig.
"Fick du pengarna?" sa han med sin mörka italienska brytning.
"Ja.. Men det är ett problem."
"What?"
"Han gav mig bara hälften."
"Varför då?" sa han och gjorde en sur grimas.
"Jag vet faktiskt inte. Mike håller aldrig det han lovar." svarade jag.
"Sant, jag ska ringa honom senare och fråga vad fan hans problem är." sa Marco och jag nickade och gick ut från hans kontor. Fuck, det var nära ögat.
 
Jag tog upp min mobil och tittade klockan. Det var runt fyra. Festen skulle börja om två timmar. Let's get ready. Jag gick in till Erins rum och öppnade hennes garderob. Hon hade mycket mer kläder att välja på. Jag tittade runt på hennes klänningar och fastnade för en. Det var en lång röd klänning och den var lite öppen så att man kunde se mitt ena ben. Den skulle nog passa. Jag tog också fram ett par svarta klackar och ett band jag skulle sätta fast på mitt lår där en av mina pistoler skulle sitta. Jag tog sakerna och gick in till mitt rum och tog fram locktången och satte mig framför spegeln. Jag lockade mitt svarta hår och efter cirka fyrtio minuter var jag klar. Jag var inte så bra på det, det var alltid Erin som gjorde det åt mig. Jag tog fram sminket och började sminka mig. Rött läppstift skulle nog passa. Jag sminkade mig fort och när jag var klar ställde jag mig upp. Kläderna jag hade på tog jag av och satte på mig klänningen. Den satt väl okej, jag hade nog bara en storlek större än Erin. Jag satte på mig dem svarta klackarna och la min mobil i bhn. Jag var klar, och satte fast min pistol på bandet. Jag tog mina bilnycklar och gick ner till undervåningen, killarna spelade tv spel och jag gick ut genom ytterdörren och satte mig i bilen. I'm gonna fuck up this party.

Justin's point of view:

Jag hade nyss avslutat ett samtal med The Lights ledare och han ville att jag skulle diskutera vapen köp med honom på borgmästarens fest. Jag förstod inte varför han inte ville ta det över telefon, och jag var inte dum heller. Jag visst att dem planerade något. Dem skulle slå till det ikväll säkert. Expect the unexpected. Jag skulle ändå gå dit, för jag och borgmästaren hade lite otalt mellan oss. Alla andra vanliga människor i den här staden tyckte att han var en av dem bästa borgmästarens dem har haft. Så fel dem hade. Killen var helt skruvad, och importerade droger från bland annat Mexico, Indonesia för att sen sälja dem vidare till olika . Han var ju verkligen en bra borgmästare. Hur som helst hade jag några månader tidigare, innan jag hade flyttat tillbaks till Silent Hill, skickat en förfågan om att jag ville ha tre kilo spice. En vecka senare hade han avslagit förfrågan. Ikväll ville jag veta vad fan hans problem var. Ingen avslår Bieber. Vem trodde han att han var? Det skulle bli en intressant kväll.
 
Jag tog upp min mobil och skickade ett sms till Bella, min så kallade "flickvän." Jag gillade henne knappt, hon var mest där sexuellt. Vad hon såg på vår relation var en annan sak. Hon trodde väl att jag var kär i henne. Efter några minuter kom hon upp med en kostym. Hon la den på mitt bord och själv satte hon sig på bordet med benen emellan mig. 
"Whoa, någon verkar desperat." sa jag men rörde försiktigt insidan av hennes lår. Hon drog upp sin klänning lite och jag fick en bättre syn av det som fanns mellan hennes ben. Hur mycket jag än ville, kunde jag inte fortsätta. Jag hade en fest att gå på, och en kille att döda.
"Jag har inte tid med det här, stick." sa jag och reste mig upp och tog min kostym. Hon mumlade något ohörbart och gick ut ur rummet. Jag satte på den svarta kostymen och dem svarta skorna. Jag tog upp en cigg och tände den och gick ner till min bil.
 
____________________________________________________________________________________________
 
Kapitel 3! Vad tycker ni om den? Snälla kommentera, det motiverar oss att skriva fortare! :) <3
 
/ R and I

Kommentarer
E säger:

MERAAA!
Alltså ni äger verkligen, skriver sjukt bra!
Längtar verkligen till nästa!
KRAM <3 <3 <3 :)

Svar: Tackkkk så jätte mycket!! <3 kram :)
R and I

2013-03-30 | 19:39:20
Denise säger:

Jättebra som vanligt tjejer. Dock stavas det Mexico :p

Svar: Det stavas Mexicko på svenska. :)
R and I

2013-03-31 | 10:29:42
Denise säger:

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mexiko
Faktiskt så har ni fel. :p

Svar: Aja haha. Tack för att du sa det! :)
R and I

2013-03-31 | 13:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback